کتاب الکترونیک

دانلود رایگان کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic ، در اصل در مورد برنامه نویسی رباتیک با استفاده از میکروکنترلرهای PIC است. علاوه بر آن، شبیه سازی مدارهای الکترونیکی در پروتئوس را نیز فرا خواهید گرفت.

کتاب حاضر، حاصل تلاش گروه رباتیک دانشگاه پیام نور نیشابور است و می تواند مقدمه ای باشد برای آشنایی شما عزیزان با مباحث علم رباتیک ، و نیز زمینه ای باشد برای پیشرفت روز افزون شما عزیزان در این شاخه از علم الکترونیک.

درباره کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

مقدمه

با پیشرفت علم و کشیده شدن جوامع به سمت و سوی ماشینی شدن، شاید تصور جهان آینده بدون حضور اجزای الکتریکی تا اندازه ای محال باشد؛ چرا که علم الکترونیک به عنوان علمی نوین روز به روز بر سیطره خود بر زندگی مردم می افزاید؛ تا آنجا که کارهای روزمره انسان به آن وابستگی انکار ناپذیری پیدا کرده است.

علم رباتیک نیز به عنوان شاخه ای از الکترونیک، این روزها کاربردهای وسیعی پیدا کرده است.

شاید با شنیدن نام ربات، در تصور بسیاری از افراد، تصویر ماشینی انسان نما که قادر به انجام کارهای خارق العاده است، تداعی شود؛ اما باید بگوییم که گرچه ساخت ربات های انسان نما، یکی از اهداف علم رباتیک محسوب می شود؛ اما تنها محدود به آن نیست. چرا که امروز شاهد کاربرد رباتیک در صنعت به عنوان قسمت های خودکار دستگاههای مختلف اعم از بازوهای هوشمند ، سیستم های کنترل ، ناوبری هوشمند و غیره هستیم.

در دانشگاهها نیز انواع مختلفی از رباتها طراحی و ساخته می شوند که از آن جمله می توان به رباتهای فوتبالیست، بسکتبالیست، امدادگر، مسیریاب و غیره اشاره کرد.

شاخه های علم رباتیک

در نمای کلی، علم رباتیک به دو شاخه اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:

شبیه سازی نرم افزاری

در شبیه سازی نرم افزاری که به منظور افزایش توانایی برنامه نویسان در نوشتن دستورالعمل های مورد نیاز، طراحی شده است، برنامه نویسان، ابتدا برنامه خود را نوشته و سپس در محیط مجازی بر روی ربات های شبیه سازی شده امتحان می کنند. البته این روش به نوبه خود طرفداران خاص خود را دارد و به دلیل هزینه اندک، کاربران بسیاری به آن رو آورده اند .

در حال حاضر نیز مسابقات مختلفی در کشورهای مختلف برگزار می گردد که از آن جمله می توان به مسابقات ربوکاپ در قسمت شبیه سازی اشاره کرد.

ساخت سخت افزاری

شاخه دوم رباتیک که ساخت سخت افزاری رباتهاست مبحث اصلی کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic است.

نویسندگان در این کتاب سعی کرده اند با معرفی قطعات مختلف الکترونیکی که در ساخت ربات استفاده می شود، و نیز با آموزش نحوه برنامه نویسی رباتها، مخاطبان را در ساخت ربات یاری کنند.

در این کتاب، ابتدا با معرفی سنسورهای مختلف که در رباتهای گوناگون از آنها استفاده می شود کار شما آغاز می شود و سپس به آموزش نرم افزار پروتئوس که شبیه ساز مدارات الکتررونیکی می باشد و همچنین نرم افزار Mplab که محیط برنامه نویسی برای میکروکنترلرهای PIC است پرداخته خواهد شد.

پس از آن به معرفی قطعات، از جمله LCD و موتورهای الکتریکی پرداخته و نحوه کار و برنامه نویسی آنها را نیز تشریح می گردد.

مشخصات کتاب آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

نام فارسی کتاب: آموزش برنامه نویسی میکروکنترلرهای pic

نویسنده – نویسندگان: مجید انجیدنی – رضا درودی – سمیه مداح

ناشر: گروه کامپیوتر دانشگاه پیام نور نیشابور

تاریخ انتشار: 1388

زبان کتاب: فارسی

ISBN کد: ————-

تعداد صفحات: 157 صفحه

هم اکنون می توانید این کتاب ارزشمند را به رایگان از فروشگاه مگامدار دانلود کنید:

به دلیل نداشتن مجور انتشار این کتاب از سایت حذف شد

 

دانلود

دیدگاهتان را بنویسید