آموزش تعمیر

تعمیر تلویزیون ال جی – بررسی متداول ترین عیوب تلویزیون های LG

روشهایی برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی ( LG TV defects )

روشهایی برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون های ال جی ( LG TV defects )

طی چند سال گذشته شرکت ال جی (LG) یک روند صعودی در کمیت و کیفیت تولیدات خود داشته و از یک شرکت محدود تولید کننده لوازم صوتی و تصویری به تولید کننده بزرگ کلیه لوازم منزل تبدیل شده است و بدیهی است به موازات این رشد در بخش تولید ، بخش خدمات و تعمیر تلویزیون ال جی هم شرایط جدیدی پیدا کند.

تلویزیون LED و LCD ال جی در اینچ های میان رده ، در دو سایز اختصاصی LG یعنی ۴۲ و ۴۷ اینچ تولید می شوند و در بخش مدل کد، عبارت با اینچ دستگاه شروع می شود و در پی آن سری ساخت و ورژن تولید قید می شود . بعنوان نمونه ۴۷LN5420 تلویزیون ال ای دی LG در سایز ۴۷ اینچ و از سری LN می باشد.

در میان انبوه تولیدات ال جی در طی چند سال گذشته مواردی از ضعف در طراحی و تولید دیده می شود که سری LN و ضعفی که در بخش Back Light آن وجود دارد از معروفترین این نمونه هاست؛ که بدلیل استفاده از LED های بی کیفیت در مدت کوتاهی دچار نقص شده و مصرف کننده را راهی تعمیرگاه تلویزیون می کند. تعمیر بک لایت تلویزیون ال جی یکی از عیوب شناخته شده در بین تعمیرکاران تلویزیون در طی چند سال گذشته است.

در ادامه برخی از مهمترین عیبهای تلویزیون های ال جی را بررسی می کنیم.

روشهایی برای عیب یابی و تعمیر تلویزیون ال جی ( LG TV defects )

متداول ترین عیوب تلویزیون ال جی

روشن و خاموش شدن متوالی تلویزیون ال جی : ( قابلیت تعمیر تلویزیون در منزل دارد )

در این حالت تلویزیون روشن شده و پس از نمایش لوگوی ال جی مجدد خاموش می شود که در اصطلاح تعمیر تلویزیون به این حالت reboot شدن گفته می شود. در این حالت معمولا مین برد دستگاه دچار نقص شده و راه حل تعمیر تلویزیون از تعویض نرم افزار تا تعویض کامل برد را شامل می شود. این ایراد در بسیاری از مدل های تلویزیون ال ای دی ال جی مثل سری LB و LED دیده می شود.

قطع شدن تصویر تلویزیون ال جی در حالیکه صدا دارد : ( قابلیت تعمیر تلویزیون در منزل دارد )

این ایراد بیشتر در سری LN و مخصوصا مدلهای بدون گارانتی و اصطلاحا بانه ای اتفاق می افتد و ایراد در بخش بک لایت تلویزیون و یک ضعف کارخانه ای است که با تعمیر بک لایت تلویزیون و اصلاحاتی که روی دستگاه شما انجام خواهد شد درصد احتمال خرابی بسیار کم می شود.

تلویزیون در حالت HDMI تصویر ندارد : ( قابلیت تعمیر تلویزیون در منزل دارد )

در این ایراد ابتدا توصیه می کنیم دستگاه را ریست نرم افزاری کرده و از اتصالات دستگاه مطمئن شوید و در صورت برطرف نشدن ایراد از بخش خدمات پس از فروش و تعمیر تلویزیون ال جی کمک بگیرید.

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ال جی : ( قابلیت تعمیر تلویزیون در منزل دارد )

خاموش شدن تلویزیون های ال جی به دلایل مختلفی می تواند باشد که در مدل های مختلف متفاوت است. به طور مثال خاموشی ناگهانی تلویزیون های ال ای دی ال جی سری lw مربوط به برد مین آنها می باشد که برد قابل تعمیر است. خاموشی ناگهانی تلویزیون LED ال جی در بیشتر موارد مربوط به برد پاور می باشد که برد پاور نیز قابل تعمیر است.

خاموشی ناگهانی تویزیون ال جی به مدل ۴۲led5600 مربوط به برد مین می باشد. تلویزیون های ال ای دی ال جی معولا دچار خرابی تصویر می شوند که بعد از روشن کردن تلویزیون اتفاق می افتد.

نحوه تعمیر آداپتور تلویزیون ال ای دی ال جی :

تعمیر تغذیه تلویزیون ال ای دی از تعمیر تغذیه تلویزیون CRT ساده تر است. چون نسبت به آن کوچکتر می باشد و معمولا دارای یک خروجی ۱۲ ولت با جریان ۲ تا ۴ آمپر است. بعضی از مدل ها دارای خروجی ۱۸ یا ۲۴ ولت هستند. امروزه مدارات منبع تغذیه و مادربرد روی یک برد طراحی می شوند، مانند تلویزیون های جدید ال ای دی ال جی در حالی که در مدل های قدیمی تر در ماژول جدا طراحی می شدند. تعمیر آداپتور منبع تغذیه تلویزیون بسیار ساده است، زیرا به راحتی می توان با جایگزین یک مدل سالم از خرابی آن اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از دستگاه منبع تغذیه خارجی برای تست تلویزیون (از طریق جک ورودی) استفاده کرد.

اگر از منبع تغذیه دسترسی نداشتید می توان از طریق عیب یابی ( نداشتن ولتاژ، پایین بودن ولتاژ و نوسان ولتاژ) به رفع عیب آن پرداخت. با استفاده از لامپ ۲۴ ولت اتومبیل که خروجی آداپتور به آن متصل می شود، می توان این تست را انجام داد. اگر لامپ پر نور بود منبع سالم است و اگر به حالت چشمک زن یا کم نور روشن شد، منبع تغذیه خراب است.

تلویزیون خود به خود خاموش می شود :

این عیب بیشتر به دلیل نوسان برق می باشد و در بیشتر موارد برد پاور خراب می شود. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند احتمال خرابی در برد مین نیز هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد.تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود. تلویزیون های ال ای دی ال جی نیز به علت خرابی دستگاه های ورودی که به آنها متصل می شود باعث از کار افتادن مین برد تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون می شود و در این موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد مین تعویض شود.

خرابی تلویزیون های ۴۲lw5700 و ۴۷lw5700 :

تلویزیون های ال جی به مدل lw که بیشتر روی حالت استند بای می مانند این مشکل از برد مین می باشد که در ۹۰ در صد موارد برد مین قابل تعمیر می باشد و تعمیر تلویزیون با ضمانت سه ماهه انجام می شود تعمیرات به صورت تخصصی و جز به جز انجام می شود که کمترین هزینه را برای مشتری داشته باشد. تعمیر تلویزیون ال ای دی ال جی در منزل و محل شما و تعمیرات با قطعات اصلی و فابریکی مدل دستگاه شما هم صورت میپذیرد

خرابی تلویزیون های ۴۲Led5600 :

تلویزیون های ال جی به مدل led نیز روی حالت استندبای می مانند و در بعضی موار ورودی HDMI آنها از غیر فعال می شود که مشکل از برد مین می باشد و تعمیر تلویزیون در منزل و محل شما با ضمانت سه ماهه انجام می شود. تعمیرات به صورت تخصصی و با قطعات اصلی و فابریکی دستگاه شما انجام می شود.

خرابی تلویزیون های ال جی به مدل ۴۲LN5420 و ۴۷LN5420 :

تلویزیون های سری LN بیشتر در قسمت پاور و بک لایت دچار خرابی می شوند به این صورت که صدا دارند ولی تصویر ندارند که عیب در منزل و محل شما برطرف و به مدت سه ماه ضمانت می شود. این مدل که خرابی بک لایت در آنها شایع است نیاز به تغیراتی بر روی بردها می باشد که مشکل برطرف شود و خرابی تکرار نشود .

خرابی تلویزیون های ال جی به مدل LF540T :

این سری تلویزیون LF اکثرا در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند به این صورت که تلویزیون خاموش و روشن میشود و زمانی که آرم تلویزیون نمایان می شود دوباره خاموش میشود و در برخی موارد آرم باقی مانده و دیگر هیچگونه تغییری در صفحه نمایش دیده نمیشود که این عیب در منزل و محل شما برطرف و به مدت سه ماه ضمانت می شود.

خرابی تلویزیون های ال جی به مدل UH850:

در سری تلویزیون UH در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند و در اکثر موارد شبکه های دیجیتال آن تنظیم نمیشود و یا تلویزیون خاموش روشن میشود.

خرابی تلویزیون های ال جی به مدل UF850 :

تلویزیون مدل UF850 در مواقع اتصال USB و اتصال به اینترنت دچار ایراد میشود و تلویزیون در حالت استند بای می ماند.

خرابی تلویزیون های ال جی معروف به اسکارلت ۴۲lg60r و ۴۲lh700 :

تلویزیون هال ال سی دی ال جی معروف به اسکارلت که حدود چندین سال از عمر آنها می گذره تلویزیون های بسیار با کیفت و دارای مدیریت زمان می باشند. معمولا خرابی این نوع تلویزیون ها خاموش و روشن شدن هنگام کار می باشد که در بعضی از مواقع صدای تلویزیون قطع می شود و هنگ می کنند که این مشکل مربوط به برد مین تلویزیون می باشد که در اکثر موارد برد مین قابل تعمیر می باشد و تعمیرات با قطعات اصلی انجام می شود و نگرانی برای برگشت به این عیب وجود ندارد. تعمیرات با ضمانت نامه کتبی انجام می شود که بعد از تعمیر تلویزیون به مشتری تحویل داده می شود.

خرابی تلویزیون های ال جی سری LB :

تلویزیون های سری LB که از جدید ترین تلویزیون های ال جی در بازار می باشد از عیب های شایع این سری ال جی از کار افتادن ورودی HDMI می باشد که از برد مین می باشد که در بعضی موارد برد تعمیر و در مواردی نیز برد باید تعویض شود که تعویض برد با هزینه پایین انجام می شود و به مدت سه ماه ضمانت می شود.

تلویزیون سری LD :

تلویزیون های سری LD این مدل تلویزیون ها بیشتر در قسمت مین برد دچار خرابی می شوند و در بعضی موارد برد تلویزیون تعمیر می شود و در مواردی که CPU برد سوخته باشد باید مین برد تلویزیون تعویض شود و تمامی تعمیرات در منزل و محل مشتری انجام می شود. تعمیرات به ضمانت سه ماهه انجام می شود.

عیب های تلویزیون ال جی سری LA :

عیب های تلویزیون های سری LA در قسمت مین برد می باشد که اوایل خرابی تلویزیون مشکل هنگ کردن و قطع و وصل دارد و بعد از مدتی دیگر روشن نمی شود. که این ایراد گاهی با تعمیر برد برطرف می شود و در بعضی موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد تعویض شود.

خرابی در تلویزیون های ال جی سری C :

عیب های شایع این سری از تلویزیون های ال جی خرابی در قسمت پاور تلویزیون ها می باشد که بعد از خاموش کرد تلویزیون دیگر روشن نمی شود که در ۸۰ درصد موارد برد پاور قابل تعمیر می باشد و نیازی به تعویض برد پاور نمی باشد

خرابی تلویزیون های ال سی دی ال جی سری B :

عیب های شایع این سری از تلویزیون های ال سی دی ال جی قطع و صل کردن می باشد که گاهی اوقات تلویزیون روشن می شود و گاهی روشن نمی شود. برای تعمیر برد مین باید تعویض شود و در بعضی موارد برد مین تعمیر می شود .

تلویزیون های سری LF :

خرابی این سری از تلویزیون ها بیشتر در قسمت بک لایت تلویزیون می باشد که تعمیرات بک لایت تلویزیون در محل مشتری انجام می شود.این سری از تلویزیون ها که دارای ریسیور می باشند در بعضی موارد دچار خرابی قسمت حافظه می شوند و پس از هر بار خاموش و روشن شدن تلویزیون باید تنظیمات تکرار شود. تعمیرات با ضمانت سه ماهه انجام می شود.

مدل ۴۳LF540T سریLFال جی بیشترین ایراد در قسمت مین برد را داراست .در این مدل تلویزیون روشن و خاموش می شود که با تعویض مین برد ایراد بر طرف خواهد شد.

خرابی تلویزیون های ال جی سری LY :

شایع ترین ایراد این سری از تلویزیون های ال جی مدل ۴۲Ly345 در قسمت بک لایت بوده و تلویزیون صدا دارد ولی تصویر ندارد .

خرابی تلویزیون های ال جی سری LX مدل ۴۲ Lx 552 :

این مدل در قسمت مین برد خرابی زیاد دارد در این مدل اکثرا ایجاد ایراد در مواقع استفاده گوشی و اتصال آن به smartmoring تلویزیون ایجاد شده وبه حالت استند بای در می آید.

تلویزیون خود به خود خاموش می شود :

این عیب بیشتر به دلیل نوسان برق می باشد و در بیشتر موارد برد پاور خراب می شود. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند احتمال خرابی در برد مین نیز هست که باید مورد بررسی قرار بگیرد.تعمیر تلویزیون در منزل انجام می شود. تلویزیون های ال ای دی ال جی نیز به علت خرابی دستگاه های ورودی که به آنها متصل می شود باعث از کار افتادن مین برد تلویزیون می شود که در بیشتر موارد باعث سوختگی cpu تلویزیون می شود و در این موارد باید برای تعمیر تلویزیون برد مین تعویض شود.

تلویزیون هنگام کار کردن هنگ می کند و خاموش و روشن می شود:

هنگ کردن تلویزیون بیشتر مربوط به برد مین می باشد. خرابی برد مین ال ای دی ال جی قابل تعمیر می باشد که در منزل انجام می شود و برد تلویزیون های ال ای دی ال جی هم در اکثر موارد تعمیر می شوند.

 

منبع: a4baz.com

3 دیدگاه در “تعمیر تلویزیون ال جی – بررسی متداول ترین عیوب تلویزیون های LG

  1. بهزاد گفت:

    مطالب نوشته شده در مورد خرابی این تلوزیون بیشتر قابل استفاده برای مصرف کننده دستگاه است و دادن آگاهی به ایشان و نه تعمیرکار دستگاه

    1. درسته. برای انجام تعمیرات تخصصی باید دوره آموزش هر دستگاه یا برندی بطور مجزا گذرانده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید