معرفی سایت

شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی – سایت Circuitlab

شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی - سایت Circuitlab

شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی

اگر از دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته الکترونیک هستید، مسلماً در طول این رشته و پس از آن با نرم افزارهای متلب ، پروتئوس ، مولتی سیم ، اسپایس و غیره برای رسم و شبیه سازی مدارهای الکترونیکی برخورد کرده اید. این نرم افزارها بسیار حرفه ای هستند و بخش وسیعی از نیازهای یک دانشجو و فارغ التحصیل این رشته را برطرف می سازند؛ امروز در بخش معرفی سایت ، یک دستیار خوب برای علاقه مندان به رشته برق و مدارهای الکترونیکی را به شما معرفی خواهیم کرد. یک سایت عالی برای رسم و شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی!

سایت Circuitlab در واقع یک آزمایشگاه مدار است! یک آزمایشگاه کامل که همه المان هایی که برای رسم و تست یک مدار نیاز دارید در آن پیدا می شود.

شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی - سایت Circuitlab

در این سایت کافیست که شما در ابتدا نقشه مدار خود را با المان هایی که در اختیارتان قرار می دهد رسم کرده و سپس به هر یک از المان های مدار مثل خازن ، مقاومت ، ترانزیستور ، دیود و … مقادیر لازم را اختصاص دهید. سپس مدار را راه اندازی و نتیجه را مشاهده نمایید.

پس از آن می توانید در ثانیه های گوناگون خروجی و وضعیت مدار را مشاهده کرده و در نهایت حتی می توانید مدار خود را با دوستانتان و دیگر اعضای این سایت به اشتراک بگذارید و یا از مدار خود یک خروجی با پسوند PDF یا PNG بگیرید.

امکانات سایت circuitlab

همانطور که گفتیم، خدمت اصلی این سایت، شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی است؛ که به منظور سهولت کار، امکانات زیر را در اختیار کاربر قرار می دهد:

  • تعداد زیادی مثال آماده از انواع مدارهای الکترونیکی آنالوگ و دیجیتال
  • ایجاد خروجی از مدار با پسوند: PDF , PNG , SVG , SVGZ
  • چاپ مستقیم مداهای ترسیم شده
  • امکانات نرم افزاری مثل: چرخش ، بزرگنمایی ، کپی و چسباندن و …
  • انواع تحلیل مدار در حالتهای زیر:
    • تحلیل DC
    • تحلیل جاروب مستقیم
    • تحلیل در حوزه زمان
    • تحلیل در حوزه فرکانس

یکی از جالبترین بخشهای این سایت، آموزش مرحله به مرحله شبیه سازی مدارهای الکترونیکی با کتاب الکترونیکی Ultimate Electronics: Practical Circuit Design and Analysis است که توسط Circuitlab منتشر شده و به رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

به محض ورود به سایت Circuitlab استفاده از این کتاب به شما پیشنهاد می شود. آموزشهای کتاب با لینکهای هر قسمت به نرم افزار متصل است و شما می توانید به صورت عملی هر یک از بخشهای آموزشی آن را ببینید.

در پایان هر بخش نیز مدارهای نمونه برای یادگیری بهتر کاربران قرار داده شده است.

تصویری از محیط کاربری سایت Circuitlab :

شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی - سایت Circuitlab

آموزش تصویری استفاده از شبیه ساز Circuitlab

برای ورود به این سایت بر روی لینک زیر کلیک کنید:

www.circuitlab.com

2 دیدگاه در “شبیه سازی آنلاین مدارهای الکترونیکی – سایت Circuitlab

  1. علیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید از مطالب زیباتون..سایتی که معرفی کردین چرا میگه باید اکانت خرید کنید شما گفتین رایگانه من فقط تونستم یه مدار را شبیه سازی کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام. ممنون. برای استفاده های نیمه حرفه ای و حرفه ای عضویت پولی هست. اما برای استفاده های آموزشی یک کزینه در قسمت Membership داره که میتونید حالت Student رو انتخاب کنید. در این حالت از شما ایمیل مدرسه یا آموزشگاه رو میخواد که باید مرتبط با اون معرفی کنید. در این صورت می تونید به صورت رایگان از سایت استفاده کنید. پیغام سایت اینه:
      «اگر شما از مدرسه خود یک مدرک رسمی (مانند YOURSCHOOL.EDU، YOURSCHOOL.AC.UK یا معادل آن) داشته باشید، می توانید آدرس ایمیل مربوط به حساب کاربری خود را تغییر دهید.»
      به هرحال فکر نمی کنم در ایران کاربردی داشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید