دانلود

آلتیوم دیزاینر – معرفی و دانلود مستقیم برترین نرم افزار طراحی PCB

آلتیوم دیزاینر ( Altium Designer )

معرفی و دانلود مستقیم آلتیوم دیزاینر برترین نرم افزار طراحی PCB

نرم افزار آلتیوم دیزاینر ( Altium Designer ) یا همان PROTEL DXP نرم افزار قدرتمندی است که برای پیاده سازی شماتیک ، طراحی PCB و آنالیز مدارهای آنالوگ و برخی مدارهای دیجیتالی طراحی شده است؛ و در سرتاسر جهان حتی توسط کمپانی های بزرگ تولید مادربورد هم مورد استفاده قرار می گیرد.

آلتیوم ( به انگلیسی: Altium ) یک شرکت نرم افزاری در اصل استرالیایی است که نرم افزارهای تحت رایانهٔ طراحی الکترونیکی را برای مهندسان تولید می‌کند.

این شرکت در سال ۱۹۸۵ میلادی بنا نهاده شده و دارای مراکزی در سیدنی و ادارات فروشی در آمریکا، اروپا، ژاپن و چین است؛ همچنین نمایندگان فروشی در اکثر بازارهای اصلی دارد.

نرم افزار آلتیوم دیزاینر تا سال ۲۰۰۱ با نام پروتل ( به انگلیسی: Protel ) شناخته می‌شد.

درباره نرم افزار

چیزی که واضح است این است که مهارت تسلط به طراحی pcb ها برای رشته هایی مثل مهندسی الکترونیک و حتی سخت افزار و برخی رشته های مرتبط دیگر ضروری است و هر مهندسی در رشته برق و کامپیوتر باید آن را کاملاً بلد باشد. به همین دلیل ما این نرم افزار قدرتمند را جهت دانلود برای کاربران گرامی قرار داده ایم.

یکی از مزایای این نرم افزار دسته بندی مناسب کتابخانه ها به نحوی است که با صرف زمان کوتاهی قطعه مورد نظر را خواهید یافت. همچنین می توانید توسط تحلیل گر پی اسپایس موجود در نرم افزار آنالیز مدارهای آنالوگ را انجام دهید.

محیط طراحی PCB در پروتل ، به دلیل داشتن کتابخانه هایی کامل و بدون نقص معروف است؛ و این امر سبب رفاه بیشتر کاربر در حین طراحی انواع PCB با این نرم افزار، خواهد شد.

در این نسخه امکان شبیه سازی و کد نویسی برخی از FPGA ها نیز فراهم شده است که زمان طراحی و پیاده سازی را حداقل می کند. نسخه جدید این نرم افزار حرفه ای دارای تحولات و پیشرفت های زیادی بوده که کار شما را برای طراحی نسل های بعدی مدارات الکترونیک بسیار ساده کرده است.

نرم افزار آلتیوم دیزاینر توانسته است که طراحی شما را از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری به صورت یکپارچه در آورده تا شما بتوانید مراحل طراحی خود را به سادگی انجام دهید.

امکانات نرم افزار آلتیوم دیزاینر

امکانات ویژه ای به این نسخه از نرم افزار افزوده شده که شامل افزایش لایه های طراحی مکانیکی ،‌کلاسهای جدید و پیشرفت های باورنکردنی در هوش مصنوعی این نرم افزار می باشد.

هوش مصنوعی در این نسخه به قدری تقویت گشته که شما بدون هیچ مشکلی می توانید طرح های خود را به سرعت طراحی و اشکال زدایی کرده و آنها را هر چه نزدیکتر به استانداردهای جهانی کرده و از دیگر مهندسین و متخصصین این زمینه کاری پیشی بگیرید.

شما با آلتیوم دیزاینر می توانید انواع مدارات مختلف، حتی مداراتی که با قطعاتی نظیر FPGA ، CPLD و … هستند را طراحی و شبیه سازی کنید؛ و برای آنها در محیط خود نرم افزار با زبان های مختلف مانند Bascom ، Verilog  ، VHDL و C برنامه بنویسید و آن ها را کامپایل نمایید.

البته کار کردن با این نرم افزار به دلیل پیچیدگی تا حدودی مشکل است.

همچنین قادر خواهید بود برای مدارات طراحی شده فیبر مدار چاپی آماده کنید و از آنها برای ساخت مدارات استفاده نمایید.

اطمینان داشته باشید که تا به امروز هیچ نرم افزار شبیه سازی به اندازه آلتیوم دیزاینر پیشرفته نشده است؛ زیرا در دیتابیس آن انواع پروگرامر های IC ها نیز وجود دارد، و می توانید از آن ها استفاده نمایید، و IC های خود را با این نرم افزار پروگرام کنید.

آخرین نسخه از این نرم افزار فوق العاده را از لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود از سافت 98

 

اگر به نرم افزاری ضروری احتیاج دارید، در بخش دیدگاههای آخر همین مطلب عنوان نمایید. پس از بررسی، نرم افزار مورد نظر به بخش دانلود افزوده خواهد شد.

12 دیدگاه در “آلتیوم دیزاینر – معرفی و دانلود مستقیم برترین نرم افزار طراحی PCB

  1. star گفت:

    سلام
    شماتیک آلتیوم بنده غیرفعال است
    هرچقدر هم مجدد نصب می کنم باز درست نمی شود
    ورژن 15.8 است
    چه کار باید کنم

    1. سلام. با عرض معذرت اطلاعی ندارم.

  2. مهدی سلطانی گفت:

    لایسنس ها اجرا نمیشن

    1. سلام. کاربر گرامی در لایسنس ها مشکلی مشاهده نشد.

  3. محمد گفت:

    لعنت به سایتت و فایلایی که گذاشتی این همه حجم مصرف کردم هیچ کدومش باز نشد

    1. سلام. دوست گرامی تابحال مشکلی از این بایت وجود نداشته. احتمالا مشکل از نرم افزار فشرده ساز هست. اون رو آپدیت یا تعویض کنید.

  4. حمید گفت:

    سلام
    من نسخه۱۸ این نرم افزار رو نصب گردم و توی کار کردنش مبتدی هستم . ولی یه زمان پروتل ۹۹ استفاده میکردم راحت از کتابخونه‌اش قطعه پیدادمیشد. توی این نرم افزار جدید باید چندیدن کتابخونه از اینترنت دانلود کنی و بعد توی کتابخونه های مختلف دنبال قطعه دلخواهت بگردی که خیلی وقت گیره .
    اگر یه آموزش مناسب برای محیط نسخه ۱۸ بذارید خیلی ممنون میشم

    1. سلام. آموزش کامل آلتیوم دیزاینر رو می تونید از سایت فرادرس تهیه کنید.
      faradars.org

    2. یک ادم گفت:

      نسخه 19 خیلی مضخرفه راست میگی خیلی گنگه اگه نسخه 16 یا 17 رو دانلود کنی بهتر همشونه
      بعدم اصلا از محیط نرم افزار نترس که خوب من یاد نمیگیرم خیلی سطح بالاست و اینا … اتفاقا التیوم راحت تره پروتل هست به هر حال موفق باشی

  5. مجتبی گفت:

    لعنت به فایلهات که اینترنتمو مصرف کرد و باز نشد

    1. سلام. متاسفانه به دلیل حجم بالای فایلها امکان بارگزاری در هاست دانلود اختصاصی رو نداشتیم. به همین دلیل از سرور soft98 استفاده کردیم. اگر اشکالی هست از فایلهای مربوط به اون سایت هست.

  6. سنگ آنتیک گفت:

    سلام
    ممنون از لینکی که در اختیار کذاشتید
    خیلی خوب بود

دیدگاهتان را بنویسید